vrijdag 31 januari 2014

Druk met baby

Het is alweer de laatste dag van de eerste maand van 2014. Dat betekent dat mijn kleine baby alweer bijna vier maand oud is. Het gaat snel. Wat wel erg leuk is, die baby heeft alleen nog maar wasbare luiertjes aan gehad. Het eerste wat ze aan kreeg toen ze geboren was, was een katoenen prefold. Volgens de kraamverzorgende hoefden we nog geen overbroekje aan te doen, want gelijk na de geboorte plassen ze nog niet zo veel. Maar die van ons wel! Dus 's nachts toch maar een overbroekje eroverheen. Wat handig is dan een katoenen luier, je voelt gewoon precies of zo'n kleintje al goed geplast heeft!

En plassen doet ze, als een grote! Maar lekkage hebben we nog niet gehad. De prefolds en hydrofielen doen prima hun werk. En we hebben echt perfecte overbroekjes, dat scheelt ook alles. We hebben ook wat voorgevormde luiers, die vindt papa handiger, maar ook papa gebruikt de prefolds, hij wil alleen geen hydrofielen vouwen. En we hebben pocketluiers, maar daar ben ik geen fan van, ik krijg ze niet lekvrij.

Ook ben ik bezig met baby zindelijkheids communicatie, onze mini doet regelmatig een plasje op het potje. Heel leuk om te zien! En de borstvoeding gaat als een tierelier, wat ook resulteert in lekkende borsten bij mij. Ook daar hebben we een wasbare oplossing voor, wasbare zoogcompressen.

Ik zal binnenkort foto's maken van de luiers en mijn vouwtechnieken. Nu roept de baby.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten